penawar-asma-allergen-dalam-rumah

Soalan: Bagaimana mahu mengenalpasti tahap semput (asma) anak?

Jawapan: Ok, semput ni ada 4 tahap semuanya. Makin tinggi tahap dia, makin kronik dan bahaya lah kiranya.

Baca info di bawah, dan kenalpasti kat mana tahap semput anak kita. Jangan risau, senang je nak faham. Bila dah tahu, barulah kita boleh ambil tindakan sewajarnya.

TAHAP 1 : (mild intermittent asthma)

⚪Symptom tak sampai 2 kali seminggu
⚪Tiada masalah lain di antara semput
⚪Kalau semput datang menyerang pun, cuma sekejap sahaja
⚪Bila waktu malam, tanda-tanda semput muncul tak sampai 2 kali dalam sebulan

TAHAP 2: (mild persistent asthma)

⚪Tanda-tanda semput datang lebih 2 kali dalam seminggu, tapi dalam sehari tak lebih sekali
⚪Aktiviti seharian mungkin agak terjejas sedikit
⚪Bila waktu malam, tanda-tanda semput datang lebih 2 kali dalam sebulan

TAHAP 3 : (moderate persistent asthma)

⚪Setiap hari mesti ada tanda-tanda semput
⚪Kena standby ubat setiap hari
⚪Dalam seminggu, semput berlaku 2 kali atau lebih
⚪Bila waktu malam, tanda-tanda semput datang lebih dari sekali dalam SEMINGGU

TAHAP 4 : (severe persistent asthma)

⚪Tanda-tanda susah nak berhenti
⚪Kerja memang biasanya akan terjejas teruk
⚪Semput? KERAP menyerang
⚪Bila waktu malam, tanda-tanda semput selalu datang

Dah tahu kat mana tahap semput anak anda?

Semoga bacaan ini membantu anda 🙂

 

kredit to page : Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd

Artikel ini dibawakan khas untuk anda daripada:

Minyak Herba Asmak 

  • Formulasi baru 
  • Lebih Berkesan, selamat dan Suci
  • Dengan teknologi terkini 

Bedak Asmak 

  • Halal
  • Bersih  
  • Suci

Asmak Herbs

  • Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
  • Cepat berkesan
  • Makan bila perlu sahaja

Selamat Mencuba!

penawar-asma-gambar-hq