CARA KENALPASTI EKZEMA

Siapa setuju kalau saya katakan yang ekzema tu sebagai salah satu musuh ketat golongan ibu?

Walaupun yang terkena tu anak kita, tapi kita yang si ibu ni pun mesti terasa rimas juga kan..tak sampai hati tengok anak tergaru-garu..

Kalau nak tahu, ekzema ni sebenarnya agak berbeza dengan penyakit kulit lain. Ada cara nak kenalpasti ekzema tu. Kat bawah ni saya tuliskan beberapa tanda-tanda ekzema.

⚪ Radang pada sesetengah bahagian kulit
⚪ Bengkak, gatal, serta ruam merah. Tapi kadang-kadang nampak macam kesan melecur
⚪ Ada juga yang lebih teruk, kulit yang seperti melecur tu boleh jadi berair. Rasanya macam terbakar. Dan biasanya gatal akan datang sekali
⚪ Tempat yang selalu kena ialah bahagian muka, leher, sendi tangan serta siku.
⚪ Bila dah kering, kulit tersebut akan berkerak

#info by MHAMSB

Nama pengedar
no id